2 maj 2013

Fullt. Men lite tomt ändå.

Målet nått. Hundra dagars blogginlägg genomfört. Hundra procent utfört. Fullt utslag. #blogg100 har nått 100.
Men hur känns det då? Ja, frågan jag ofta ställer mig är ju: Sedan då?

Och just nu är det lite tomt. Ett hundra dagars inlägg (som faktiskt blivit några fler, men alltid åtminstone ett inlägg per dag) har krävt koncentration och helger med extra kraft på idéskapande. Ofta har jag skrivit embryot till inläggen några dagar före och färdigställt textmängden kvällen innan och bara småputsat den aktuella dagen. Och enstaka gånger har inläggen kommit rätt sent på dagen. Men alla dagar, alltid inlägg. Och det har tagit på krafter och familjeliv.


Det kommer naturligtvis inte att fortsätta så. Men ändå kommer min blogg att få inlägg rätt ofta, utifrån de idéer och ämnesområden jag nu lagt fast i en stabil ram. Ibland lättsamt, ibland subjektivt, gnatande. Ibland fördjupning och perspektiv. Och alltid inom området ord, språk och kommunikation.

Det har varit otroligt roligt, om än slitsamt. Och fortsättning följer. Snart. För än finns mycket mer att skriva om. För lite är det som att andas. För mig...

För dig som vill se vad jag skrivit under de 100 dagarna (23 januari - 2 maj 2013), finns inläggen alla samlade här, på bloggen.
#blogg100 - 100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar