19 juni 2014

Scengångarens torsdag.

På Engelbrektsskolans aulas scen
Det är några år sedan nu. Vilket syns på, ähum... kläderna.
Under gymnasietiden (1979) gjorde jag ett gästspel i en produktion för Musikskolan i Borås. Jag hade den enda ej sjungande rollen, ditplacerad av min dramalärare på Bäckängskolan Bo Jonsson. 
"Sagan om O" hette föreställningen, där jag spelade just "O".

Samma scen, med en av de drivande 
bakom föreställningen, Jan-Erik 
Andersson i förgrunden
Största vinsten? Jo, jag skrev mitt examensarbete i svenska på arbetet kring pjäsen. Ett examensarbete som gav mig ett hyfsat betyg, men inget mer. Ett par år senare arbetade jag på Stadsteaterns som både statist och med ett par mindre roller. 1983 spelade jag Olle i "Lasse i gatan" av Lars Forsell. En pjäs där jag fick nöjet av att dö på scen. Teaterkarriären avstannade sedan 1987, då jag valde en helt annan bana. Men det är en annan historia.
#Throwbackthursday #Tillbakablickstorsdag #TBT
#blogg100 - 111 på övertid


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar