8 april 2015

När längtan är över.

Att gilla sport är också kommunikation. Härom dagen var det allsvensk premiär. Idag hemmapremiär. För Elfsborg, laget i mitt hjärta. 
Är sedan några år tillbaka krönikör på föreningens hemsida. Ett uppdrag jag är stolt över. Och nu är det dags igen.

Skriver mest känslomässigt om laget och föreningen. Om mitt förhållande till Elfsborg och om att själv få vara del i förvandlingen från en etablerad klubb, men ibland svajig förening till en av de allra bästa. Mest blir det om förväntan och lust.


Idag spelar vi mot Hammarby. Men jag skriver som manager Magnus Haglund i princip alltid sagt: "Det handlar alltid om den egna prestationen, om att göra något du är nöjd med själv". Så vilket lag vi möter är inte det viktigaste. Utan hur bra vi själva är, hur bra vi mår. Och just nu, före match, mår jag bra.


Utdrag från min krönika (som du i sin helhet dels läser på IF Elfsborgs hemsida, dels här på på bloggen).

"...  Vårsolen som skiner, gräset som lyser grönt (gör det inte det väldigt mycket i Borås förresten?), arenan som välkomnar, korven som ryker, kaffet som värmer, spelet som når ända in. Vilja, glädje och lust.
Vet ju inte hur du mår, men nu vet du förhoppningsvis hur jag mår. Elfsborg spelar ju fotboll igen, vårsäsongen är igång. Allt lever åter.
Och jag mår gudomligt, gulsvart bra! "

#blogg100 - 39

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar