9 juni 2015

Fyra från förra.

Varje dag publicerar jag en variant av mina gatufoton på Instagram. Variant är det eftersom jag normalt sett arbetar i formatet 3:2 och Instagram har 1:1 (liksidig kvadrat). Här fyra som jag gillar extra mycket från förra veckan, men för en gångs skull i deras fulla format.

Dessa fyra bilder har alla sin egen historia.
The flight

My playground 2



























A God given talent

The happy meet 2





1. The flight. Brunnsparken i Göteborg, där det alltid går att hitta demonstrationer, gatuartister, barn och fåglar. Här en kombination av två av dem.

2. My playground 2. Den lilla tösen som under en längre tid dels lekte med duvorna, dels poserade för vem som kom förbi. Precis som hennes mamma också gjorde.

3. A God given talent. Ha kallade sig för "A God given", när han körde sin permobil på två av de tre julen. En ganska sorglig man, som gjorde konster eftersom att tigga rakt upp och ner inte är tillåtet i Amsterdam.

4. The happy meet 2. På de Dam i centrala Amsterdam hörde jag plötsligt glada utrop. De två verkade återse varandra efter att ha varit skilda åt i evigheter. Inga problem alls att fota både fem och tio bilder på dem.

#blogg100 - 101

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar