15 februari 2016

Jag utbildar.

Att antingen utbilda själv eller att hjälpa andra att utbilda, är en central del av alla kommunikatörers uppdrag. För min del handlar det om både enkel och avancerad pedagogik kring det mesta som rör just kommunikation. Från en enkel texts mening och form till bildkomposition och affärsutveckling.


Det låter naturligtvis enkelt och det är det i ett pedagogiskt perspektiv. Dock kräver det både erfarenhet, faktakunskap och viss empatisk förmåga att kunna förmedla kunskap, så att mottagaren både vill tillgodogöra sig kunskapen och dessutom har verktyg att använda kunskapen.
Här några enkla exempel på olika typer av utbildningsinsatser från min sida, oftast kopplade till något av mina andra kompetensområden, som kommunikation i allmänhet och skriva, berätta och analysera i synnerhet.

(klicka på någon av bilderna så ser du bättre, även med enkel förklaring av mig längst ner.)
 



















Allt handlar mer eller mindre om kommunikation, mycket om hur bra vi är på att dela med av oss av erfarenheter och kunskaper. Och jag kan hjälpa dig att göra det bättre.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar