29 juni 2016

Att sommar-organisera sig.

Här några enkla tips på appar och liknande som gör sommaren enklare, en bit från de vanliga uppkopplingarna. En text på engelska som ger dig användbara tips.

Vi jobbar mer och mer utanför egna kontoret, med krav på tillgång dels till allt arbetsmaterial, els kontakter och kollegor. Numera kan kontorets personal kanske se högst en gång i veckan. Så här några smarta lösningar för att fjärrstyrt arbete. Jag sammanfattar de nio verktygen här på svenska. Vill du läsa mer (på engelska) klickar du bara här...


1. För schemaläggning med andra: ScheduleOnce

2. För att organisera uppgifter: Asana

3. För enkelt kom ihåg: WhatsApp

4. För listor: Todoist

5. För att hålla reda på världstiden (och till exempel andras dagtid): ClockingIt

6. För lagring och kopiering: DropBox
(Att någon typ av molnettjänst är smart och lätt för att just dela nästa vilka dokument som helst. Dropbox använder jag nästan dagligen själv.)

7. För all typ av kommunikation: e-post och alla dess funktioner

8. För team kommunikation: Slack

9. För säkert delande: Egnyte

Lycka till

#blogg100 övertid - 121

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar