7 juli 2016

Minns ett tack.

I början av maj 2008 slutade jag mitt arbete på Sveriges Radio, efter att ha jobbat där till och från i nästan 20 år. Jag blev rekryterad till en liten reklambyrå och tänkte att det var dags att pröva något nytt. Mycket vatten har runnit under broarna sedan dess, men arbetskamraterna på SR Sju tycker jag fortfarande mycket om, som goda vänner. #tbt #Tillbakablickstorsdag

Tavlan (som jag fotograferade igår) fick jag vid avslutet, den har en del symbolik i sig. Naturligtvis hörlurarna eftersom vi arbetade mycket med ljud, men den inplastade dollarsedeln är också signifikant. Bland annat beror detta på att jag plastade in mycket, informationsmaterial med mera, under min tid på radion. Och USA har en speciell plats i mitt hjärta. Texten på plaketten lyder: 

För att fira slutet på SR (och början på något nytt) delade jag och frun en flaska champagne på kvällen. Som jag minns det ä det en av de bästa jag någonsin druckit - en Salon 1985 som jag sparat en längre tid för något högtidligt.
#blogg100 övertid - 129

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar