31 oktober 2016

Många ord på kort tid.

Var gångna helgen med på Innovation Race i Huskvarna, anordnat av Science Park i Jönköping. Mycket roligt om än arbetskrävande och uttröttande. Vi var tre kreatörer som hjälpte med visualiseringen av produkter, tjänster och affärsmodeller. Jag var copywritern.

Sammanlagt var det fem företag som fick stöd av en massa kompetent folk inom affärs-, produkt- och marknadsutveckling. Ett arbete som om det inte gjorts så intensivt, antagligen tagit flera månader att slutföra. En slags kickstart för affärer i ett kortsiktigt och långsiktigt perspektiv liksom. Slutresultatet redovisades klockan 15.00, då jag tyvärr redan åkt hem. Lite mer om det kan du läsa på Science Park Jönköpings hemsida (ja, det är jag som skrivit pressmeddelandet).

Intensivt var det, på kväll och natt mot lördag tog jag fram visioner, payoffer, säljtext, rubriker och manifest till alla de fem deltagande bolagen - i samarbete med de två grafikerna som var med (och marknadsstrategen Mikael Heilmann från Beyond Communications i Borås). En hel del kaffe, cola och toscakaka blev det innan jag var klar klockan fyra på morgonen.

Har lovat att ännu inte berätta så mycket om vad exakt dessa företag sysslar med och vad de vill marknadsföra, men jag kan säga att det handlar om allt från applikationer, via stålkonstruktoner till bakverk.


Viktigaste lärdomen? Samarbete ger mer och Våga fråga efter hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar