12 mars 2017

Längtan till Chicago.

Om allt vill sig väl är jag i Chicago några dagar i juli. Tillsammans med ett tiotal andra gatufotograf-fantaster ska vi fota några dagar i denna stad, full av underbara scenerier för just gatufotografi.

Återigen är det min vän, kanonduktige gatufotografen Mats Alfredsson som bjuder in till en avancerad photowalk i Windy City. För mig passar det extra bra eftersom min amerikanska familj bor i Indianapolis.

Fota i storstäder lockar
Vi har vid det här laget klarat av London, Berlin, Amsterdam och Lissabon. Men hela tiden har längtan till jut Chicago vuxit sig allt större. Jag hade dock förmånen att för några få timmar gå ett varv i downtown med Mats, en söndag efter Thanksgiving för snart ett och ett halvt år sedan. Här några bilder från det, korta besöket. Kanske förstår du varför jag längtar tillbaka.
Chicago blues

Colorful crossing

Down the stairs

Standing on bridge

Entangled pair 2

#blogg100 - dag 12

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar