18 juni 2017

Söndagsporträtt: Eftertanke.

Mitt i folkhavet, mellan paraden och åskådarna gick hon. Och jag lyckades hitta ögonblicket där hon funderade på något annat. Vad? Ingen aning. Men hennes uttryck är fint tycker jag. #ssp #sundaystreetportrait

Parade thought
Bilden är tagen för en dryg vecka sedan, under Regnbågsparaden vid West Pride i Göteborg. En parad med mycken glädje, en del bitterhet och sorg. Allt öppet visat för oss andra.

Fler av mina gatuporträtt hittar du om du klickar här.


4 kommentarer:

  1. Fint fångat ögonblick. I glädjeyra kan man också behöva tänka till.

    SvaraRadera
  2. Mini-hypnos. Det är vad hennes hjärna kanske gör just där och då. Det är hjärnans sätt att göra omstart inför nya utmaningar. Blicken blir tom och letar sig bort i horisonten. Fint fångat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, så kan det vara. Här har hon ju varit igång ganska länge... Hur som helst gillar jag hennes renhet i uttrycket.

      Radera