7 juli 2013

Bildord: Stark är ensam.

En dryg vecka har min fru varit bortrest. På jobb. På Gotland. Det har gett mig tid att reflektera över somt. Som till exempel ensamhet.

Min mamma var en föregångskvinna. En sådan där kvinna som hjälpte andra kvinnor genom att driva på utvecklingen själv. Men allt det kostade på.

När andra säger att ensam är stark, säger jag att stark är ensam.
Ett av uttrycken från henne som fastnat.

Hon skulle ha fyllt 89 år om några dagar, hon som var en blomma som trivdes bäst i ljus, varm och glädjerik miljö.
Mycket har hon lärt mig, trots alla de brister hon hade som människa. Bland annat detta att det viktigaste du har, det har du i människorna som finns runt omkring dig.

Foto taget på Stora Amundön, för ett par år sedan.
© Gunnar F Novik.  #bildord - 030

Denna och mina andra bildord hittar du även på denna sida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar