28 juli 2013

En sommarflört gör ingen höst.

På onsdag möter mitt Elfsborg Celtic i kvalet till Champions League. Som åskådare, med ytterst lite inflytande på allt det sportsliga, kanske jag ändå kan ge lite bränsle - i min roll som kommunikatör i allmänhet, och som krönikör i synnerhet. Hoppas på det. Och på en Europaaffär, som håller på en bra bit in på hösten...

Här ett litet smakprov på mina tankegångar, hela krönikan finns det länkar till längst ner i detta blogginlägg.


...  Den där semesterflörten, då sommaren var len och så även hon (eller han). Den glömmer du aldrig, eller hur? Inte heller om du haft fler sådana flörtar. Men hur många är för många? Och när ska flörten övergå i ren förälskelse och kärlek?
Kan det till och med vara så att den som har för många flörtar och inte satsar på ett äkta och längre engagemang, inte riktigt tas på allvar?


Under ett antal somrar nu har vi flörtat med Europa, tittat lite under lugg på de där ute. Vi har småflinat och skrattat så där lite lagom fånigt. Precis som om vi inte riktigt tror på att just detta äventyr ändå håller. Inte denna sommar heller. ...


Här är dels länken till krönikan hos IF Elfsborg,
dels en länk till den och alla andra av mina krönikor här på bloggen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar