24 februari 2014

En regnig dag...

I lördags var det fotovandring i Göteborg (officiellt kallad Photowalk Göteborg). Långt över 200 människor som alla bildade sig en uppfattning om stan. "Bildade". Typ. 
Vädret var till och från inte helt lätt att hantera, men i övrigt en bra dag.

Om själva arrangemanget går det att läsa om både här (hos GP) och här (hos SR Göteborg). Jag var på plats med mina två söner och visst fotade vi i hela tre timmar, även om vi inte följde vandringen till slutet. 
Kartan
Vi började på Gustav Adolfs torg och slutet var (efter lite kringelikrokar) vid Järntorget. Jag och min äldste son fotade med varsin systemkamera, jag använde också stundtals min mobil - men det blev oftast inte bra, eftersom ljuset inte var tillräckligt för mobilens (iPhone 4S) relativt lilla sensor.

Fler bilder från denna och andra street Photo-tillfällen kan du till exempel hitta här, på min Flickr-sida.




Här tre av mina bilder (jag tog nog sammanlagt drygt 200, varav knappt 40 var tekniskt ok och av dem har jag plockat ut 12 som jag kan tänka mig att visa...
My cup of tea



Behind the desk


Sealing the deal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar