10 april 2014

Att ha ha löjligt mycket fel.

Ibland har jag fel. Oväntat nog. För mig i alla fall. Och härmed vill jag passa på att be om ursäkt i största allmänhet för alla de gånger jag har fel. 
Och berätta om en lite pinsam händelse i synnerhet.


Att göra bort sig på Twitter...
Ni vet det där när något inte är uppenbart. Antingen är budskapet inte så klart framställt eller så är det med mening dolt. Det som jag i många år kallat för ett sublimerat budskap (*ryser*). Eller att ett budskap är sublimt. NÄR DET BETYDER NÄSTAN TVÄRTOM...

Aj aj aj, 

skämskudde. 

Släcker lampan. 

Drar ut sladden,

....... psssst.......








Ja. Jag har haft fel i flera år. 

Och jag vet inte när, hur eller var det gick fel. 

Det bara är det. 

Fel, alltså.

Nedan finns den korrekta förklaringen - läs själv, för jag tar en whisky nu......




Sublim. Storslagen, upphöjd, majestätisk. Från latinets sublimis, som betyder upplyft.
Subtil. Hårfin, knappt märkbar, spetsfundig. Från latinets subtilis. Har en etymologisk grund i latinets sub-texlis med betydelse fint vävd.
#blogg100 - 041b

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar