15 april 2014

En grupp kommunikatörer...

... åkte till London för att fotografera människor och mänskliga sätt. Sammanlagt var vi fler än 20 stycken som hade en häftigt härlig långweekend med kameror, möten samt en och annan öl.

Mats Alfredsson var initiativtagare, flyg och hotell fixade var och en på egen hand. Två långa dagar var utgångspunkten, sedan var flera ute och fotade mer, jag var till exempel även ute på egen hand i Hyde Park på söndagen. 

Denna bild är från lördagens stopp på Liverpool Street Station, innan vi gick upp till Brick Lane. Fotograf Mats Alfredsson. Saknas på bilden gör Daniel Eliasson, Nouna Anderson, Jonny Harvell och Dimitry.
Bakre: Mikael Magnusson, Sandi Habinc, Daniel Castro, Stefan Kroll, Mats
Lundkvist, PA Gerdevåg, Kattis Karlsson, Agneta Dellefors Rydén, Bård Halvorsen,
Gunilla Lundkvist. Mitten: Maria Björkman, Mats Johansson, Karina Gustafsson,
Ralph Torgardh, Gitt Lilliane. Främre: Susanne Olausson, Martin Johanson,
Ninni Anderson, jag, Claes Hillén. Foto Mats Alfredsson

Hur mycket det blev? Jo. Jag tog någonstans drygt 1400 bilder, varav jag direkt slängde kanske ett hundratal. Av de kvarvarande omkring 1250 bilderna har jag i första hand plockat ut 150 som jag vid en första anblick anser användbara. I slutändan var det cirka 20 bilder som jag är riktigt nöjd med. Flera av de bilderna ska dyka upp på denna blogg efterhand...



Bildlänkar:
En del av bilderna kan du hitta på dessa bloggar och sidor:
Sandi Habinc - Sports, Street and Scene Photography
Claes Hillén - Pub-likt på Westnature.se
Daniel Eliasson - på Streetpeople.se
Stefan Kroll - Photos by Stefan
Agneta Dellefors - Hennes bilder från London
Bård Halvorsens - Gatefoto på Facebook
Nouna Anderssons - på Facebook
Ralph Torgardh - Torgardh.se

Mina bilder hamnar här på bloggen, på min öppna streetphoto-sida på Facebook och på mitt Flickr-flöde.

#blogg100 - 046b

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Gick ni omkring i grupp och fotade? Skickligt i så fall att få så många att gå åt samma håll…:) Var i San Fransisco en gång med 17 kollegor. Varje utgång från hotellet och för att äta var ett mindre h-e- Det fanns lika många viljor som personer.

    SvaraRadera
  3. Vi samlades på förmiddagen för gemensam färd till avsett område. Sedan hade vi tidpunkter då vi sågs igen. Ensam, med någon eller några andra. Det blev lite som det blev. Lite svårt att få bra foton om en går i grupp, så av naturliga skäl var det mest ensamt foto i ett gemensamt område.
    Men också många gemensamma möten på pubar och restauranger med diskussioner om enstaka bilder, miljöer och motiv. Fantastiskt roligt.

    SvaraRadera