11 maj 2015

17 stavelser långt.

Haiku. Jo, det går väl det med även om jag föredrar mina #4rader - på grund av symmetrin. Men jag kanske är gammaldags.

Fick läsa denna i mitt Twitterflöde, skriven av @erkynar:


Föredrar, precis som Tomas Tranströmer (alla övriga liknelser undanbedes), svenskan för det lyriska. Antagligen mest för att jag behärskar språket hyfsat bra och har ett ok ordförråd.
Så svaret (eftersom det antyddes att detta kunde handlar om #buss100 (expressbussarna mellan Borås och Göteborg) blev detta:

Att sakta resa 
både hit och dit igen 
dubblar ett blått mod.
 
Fast funderade en stund till och kanske detta, det något mer subtila, fungerar bättre:



#blogg100 - 72

PS - För övrigt anser jag att BABALAS är ett bra #nyord för svår baksmälla. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar