24 maj 2016

En sjuk tid.

16 dygn med diarré. En tror att det skulle vara förfärligt, men det finns faktiskt grader i helvetet. Och så har jag ju ändå gått ner 10 kilo. Inte fy skam.

Jag var i Portugal på en underbar resa med en massa gatufotografer i april. Jag kom hem en måndag och tisdagen efteråt startade det hela först med en kraftig muskelvärk. Men sedan rann det till, något som inte slutade förrän hela 16 dagar senare. 
Jag blev aldrig inskriven på sjukhus, även om jag besökte läkare och provtagningen på min lokala Vårdcentral ett antal gånger. Jag fick inte heller någon medicin (ibland behandlas campylobakter med penicillin), eftersom detta enligt läkare sällan hjälper. Så jag fick liksom självläka, samtidigt som jag tvingades dricka så mycket vätska jag kunde.

Och samtidigt orkade jag inte göra så mycket mer än att vara hemma. Det hela startade för exakt fyra veckor sedan och numera mår jag bra. Och har inte längre ont i magen. Hur mår du?

Campylobacter heter skiten (oh, roligt?!).
Kan magsjuka vara roligt? Klicka...

Blogg100 - 85

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar