27 maj 2016

Och idag firar vi...

... muffins. 

Muffins? Hur tänkte ni nu då? MUFFINS?
Nå, det är lite inofficiellt, men idag är det muffinsdagen. Vilket passar bra för matbloggare, TV-program inom livsstilsområdet och diverse producenter och leverantörer inom bak-produktområdet. 

Vad är en muffin(s)? Jo ett kaffebröd/bakverk som gräddas en form. Numera - när vi passerat cupcake-krisen i Sverige - är väl enklast att beskriva en muffins som en cupcake, men utan något kladd på ovansidan.

De närmaste "matdagarna", 
enligt Norrmejeriers hemsida:
Skärmdump, Norrmejerier







Ett problem jag haft de senaste åren är att de är betydligt mindre goda nuförtiden. De har nämligen en tendens att bli större och större, samtidigt som de mest smakar deg. Kan ingen baka en god muffins?

Roligast under min research inför detta inlägg hade jag när jag hittade bloggen "Bli min jäst". Lite småroligt förhållande till bakande, samtidigt som kommunikationen är med lite glimt i ögat. 
Fast skrattade gjorde jag mest när jag såg skaparens länk till Instagram och avataren/namnet hon har där. @pernillasbaksida - hoppas jag inte är för sexistisk eller nedlåtande, när jag tycker att det kanske inte är det bästa namnet på Instagram. Men roligt är det.

Om jag tänker baka eller äta muffins idag? Nä...
#blogg100 - 88

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar