7 juni 2016

99 dagar, så många inlägg.

Näst sista dagen för #blogg100 idag, i alla fall för alla oss som började första officiella dagen 1 mars. Och i morgon, 100 dagar senare, går vi i mål. Det blir många inlägg på 100 dagar, själv har jag hittills skrivit sammanlagt hela 120 stycken.

Och för att förenkla har jag listat dem, dag för dag. Du hittar både årets och de andra tre årens blogg100-inlägg här (klicka på bara).


Själv vill jag gärna lyfta fram fem stycken förhoppningsvis intressanta inlägg:
1. 14 mars - Om barnens grundläggande språkinlärning.

2. 29 mars - Fem onda ord. Jag har skrivit en del om vackra ord. Och samtidigt kommit fram till fem speciellt, onda ord. Högst subjektivt.

3. 14 april - Om tårta och oralsex. Har upptäckt att det tydligen finns dagar för allt möjligt, så ock detta.

4. 11 maj - Att täcka över. Hur en letar och finner likheter och olikheter i ett enda ord. I detta fall ordet kapell.

5. 12 maj - Vackra ordet Stilla. Det är ju inne med så kallad mindfulness nu förtiden. Annars kan en bara vara lite stilla då och då.

#blogg100 - 99

2 kommentarer:

  1. Kul inlägg med tårta och oralsex! Hade inte läst det förut.
    Det var en bra idé att så här på slutet lyfta fram några favoriter. Jag tror jag måste göra likadant. Tack!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är alltid kul att titta på vad en egentligen skrivit om. Må gott /G

    SvaraRadera