25 juni 2016

Utmana sig själv.

Fotograferat har jag gjort mer än i hela mitt vuxna liv. Att det blev gatufotografi som idag gör mig passionerat klickande är inte konstigt. Insåg tidigt att allt som är intressant för mig, alltid handlar om människor i någon form. Allt annat blir liksom bara "vykort".

Mina "vackra" landskapsbilder blir ofta stela och platta - lite vykortsaktiga. Så när en Facebook-utmaning om att visa bilder på "Flora, Fauna och Natur" kom från en god vän blev jag lite skraj. Ska jag utmana mig själv?

Valde att dels ta två nya bilder via mobilen ("den bästa kameran är den du har med dig"), dels dela några stycken jag samlat på mig de senaste åldern (Har ofta med mig kameran så ett och annat "vykort" har det blivit. Dessa sju bilder blev det till slut i utmaningen. 
Gillar du någon mer än en annan?
1. Dying Peony
2. Crow's eye

3. Seagull in flight

4. The takeoff

5. Set on stones
6. Dog's eyes


6, The dusky hour


#blogg100 - 117

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar