23 november 2017

Giv akt!

Märkligt detta hur tiden går. Att det i år är 40 år sedan jag kom hem från USA första gången, hur det är 30 år sedan jag började på Journalisthögskolan och bara 20 år sedan vi kom hem från Bosnien. Och så allt det andra jag hunnit med. #tbt #tillbakablickstorsdag

Jag deltog i utlandsmission första gången vintern 1979-80, på Cypern. Jag var där i rollen jag utbildats för i lumpen, Kvartermästare (underhållsbefäl). 
Så här en gammal bild från vaktavlösningen framför huvudbyggnaden på 2 skyttekompaniets camp - Camp Polar i Athienou. 
Ja, den unge (och något späde) mannen med inre befäl-brickan runt halsen är undertecknad. För ganska exakt 38 år sedan. Tiden går.

Ett annat minne från tiden på Cypern kan du läsa om här. Om när observationsplats S-37 blåste ner och jag fick en liten present från pionjärerna...

2 kommentarer:

  1. Härligt med tillbakablickar - min egen idag är att ha postat 800 blogginlägg på min blogg. Och att se vilka steg jag tagit under bara denna korta tid är härligt!
    För 38 år sedan...då gick jag i 4:e klass och hade Leif som klassföreståndare. Gillade honom inte minns jag. Roligare då vi fick vikarier som var fotbollsspelare från ÅFF´s allsvenska lag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du kommer ihåg att ha hette Leif... hahaha.
      800 är häftigt, litet bevis på kontinuitet osv. Grattis!

      Radera