12 april 2018

Redo för storverk.

Har ständigt förundrats över att jag egentligen är vuxen, ansvarsfull, mogen. Det säger alla andra i alla fall. Själv undrar jag mest när någon kommer på mig, avslöjar mig som den omyndiga skitunge jag är. Fast de säger att jag är mogen. Mogen för vad då, undrar jag mest?
Mogen


En sak har dock min tid här på jorden lärt mig (förutom denna nåd att ständigt få lära nytt) och det är att jag bara blir mindre säker på saker, ju fler år som läggs till min statistik.
Kanske är det just det som gör en vuxen? Att våga vara osäker i allt sitt sökande? Att tillåta andra komma med idéer och att bara försöka hjälpa till - så att vårt gemensamma blir bättre.

Eller vad tror du att detta med "mogen" egentligen betyder?

#b100g - dag 43

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar